segunda-feira, 18 de janeiro de 2016

The Self Alone is Real...

"In the great seeing, there is only the great Nothingness. There is no somethingness. There is no ‘other’. In the Self, the world of names and forms is not perceived as independent or separate.
In fact, knowing the Self alone to be real, the world as a separate phenomenon is hardly noticed and is perceived or experienced to be ephemeral, illusory, impermanent and insignificant.
Even in so-called spiritual circles it is common to hear people saying that although they know there is truly only the emptiness of Awareness, there is also the separate life of the person playing out in the vastness of the Self. However, these only appear while there remains some invested interest in the identity called a person.
While the ‘person’ is accepted to be one's self the conviction will be that it is the reality, the fact, and the Self will only be felt as a fiction or at best, an intellectual reality only to be reached later and not one’s experiential truth.
This power to identify arises in and from the Self in its illusory portrait called a ‘person’ along with its personal life. It is this person who sees a world external to himself. The Sage knows himself to be the universal Self and perceives only the Self.
~ Mooji,

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OM Namah Shivaia - encontro Oriente e Ocidente



Meditação em Yoga: Em yoga Clássica, a yoga de Patanjali, ciência que demonstra a potencialidade possível ao homem, há oito passos a completar, envolvendo disciplinas tanto físicas qto. mentais. Na 1ª destas etapas, se acham disciplinas relativas à autoeducação, ou auto-controle, tais como: não violência (ahimsa), veracidade (satyagraha), continência (brahmacharya), etc. Na etapa seguinte, dita das 'observâncias', estão a prática de pureza, contentamento, esforço sobre si mesmo, estudo e consagração ao Ideal.

O 3° passo, ou 3ª pétala da Flor de Yoga, trata das posturas ou âsanas, ou seja, os modelos gestuais recomendados aos que aspiram algum domínio sobre seu corpo. A quarta etapa é dos 'pranayamas', isto é, as disciplinas necessárias ao controle da energia através da respiração. Pratyahara é a etapa em que se aprende a controlar os sentidos. Dhârana, a 6ª etapa, se ensina a concentração da atenção. O sétimo passo, denominado Dhyâna, se refere às tecnicas de introspecção ou de meditação, e o último degráu chama-se Samadhi, ou completa absorção no Ideal Espiritual.

Este é o caminho de Yoga, relevante símbolo atual do encontro entre Ocidente e Oriente.

Para ler todo o texto, click acima das postagens em 'Meditação em Yoga'.