sexta-feira, 1 de janeiro de 2016

Earlier I was so sure of so many things...

Earlier I was sure of so many things, now I am sure of nothing.
But I feel that I have lost nothing by not knowing, because all my knowledge was false.
My not knowing was in itself knowledge of the fact that all knowledge is ignorance, that 'I do not know' is the only true statement the mind can make.
Take the idea 'I was born'.
You may take it to be true.
It is not.
You were never born, nor will you ever die.
It is the idea that was born and shall die, not you.
By identifying yourself with it you became mortal.
Just like in a cinema all is light, so does consciousness become the vast world.
Look closely, and you will see that all names and forms are but transitory waves on the ocean of consciousness, that only consciousness can be said to be, not its transformations.
In the immensity of consciousness a light appears, a tiny point that moves rapidly and traces shapes, thoughts and feelings, concepts and ideas, like the pen writing on paper.
And the ink that leaves a trace is memory.
You are that tiny point and by your movement the world is ever re- created.
Stop moving, and there will be no world.
Look within and you will find that the point of light is the reflection of the immensity of light in the body, as the sense 'I am'.
There is only light, all else appears.
Nisargadatta Maharaj

Nenhum comentário:

Postar um comentário

OM Namah Shivaia - encontro Oriente e Ocidente



Meditação em Yoga: Em yoga Clássica, a yoga de Patanjali, ciência que demonstra a potencialidade possível ao homem, há oito passos a completar, envolvendo disciplinas tanto físicas qto. mentais. Na 1ª destas etapas, se acham disciplinas relativas à autoeducação, ou auto-controle, tais como: não violência (ahimsa), veracidade (satyagraha), continência (brahmacharya), etc. Na etapa seguinte, dita das 'observâncias', estão a prática de pureza, contentamento, esforço sobre si mesmo, estudo e consagração ao Ideal.

O 3° passo, ou 3ª pétala da Flor de Yoga, trata das posturas ou âsanas, ou seja, os modelos gestuais recomendados aos que aspiram algum domínio sobre seu corpo. A quarta etapa é dos 'pranayamas', isto é, as disciplinas necessárias ao controle da energia através da respiração. Pratyahara é a etapa em que se aprende a controlar os sentidos. Dhârana, a 6ª etapa, se ensina a concentração da atenção. O sétimo passo, denominado Dhyâna, se refere às tecnicas de introspecção ou de meditação, e o último degráu chama-se Samadhi, ou completa absorção no Ideal Espiritual.

Este é o caminho de Yoga, relevante símbolo atual do encontro entre Ocidente e Oriente.

Para ler todo o texto, click acima das postagens em 'Meditação em Yoga'.