" The feeling of Oneness does not go around collecting all the beings to bring them into the 'Club of Oneness'...the sense of Oneness is the sense of the Unicity of Being...Oneness does not refer to a feeling that I am the same as all beings, No!...not at all!...it is rather that the sense that I...as an individual entity cannot be found...and in place of this finding of my non-existence...there is an intuitive sense that there is just This!...the entire spectrum of the experiential world is what I am...and even beyond that!!
Let me repeat this!...it is not that there's an...I...that is one with all other...I's...in the world...No!...it's that the...I...as a psychological entity, which carries a feeling of independent doership, is not found...and in its place a sense of Unity appears...what's realized is, that only the Self is here...only the pure Self is here!!...there are not two chairs in your heart...a big chair for the big Self...and a little chair for the little self...there's just the Self...you see?...it's from here that a sense of 'other' forms.
All are forms of the one Self!...Once this Union with the Self has become your own reality...what you used to perceive as another person will have blurred to nothing more than a unique fragrance of the Self...you will perceive the same Self in all beings...there is a saying...'I am not seeing the world as it is...I am seeing the world as I am..."
Sri Mooji
Palavras de Sri Ramana Maharshi: "A verdade permanente é tão simples. Não é nada mais que estar em seu próprio estado original. Todavia, é de admirar que para ensinar algo tão simples, inúmeras tradições foram criadas, iniciando disputas entre si sobre quem recebera autoridade divina para ensinar. Que lástima! Seja você mesmo, isso é tudo!"
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OM Namah Shivaia - encontro Oriente e Ocidente
Meditação em Yoga: Em yoga Clássica, a yoga de Patanjali, ciência que demonstra a potencialidade possível ao homem, há oito passos a completar, envolvendo disciplinas tanto físicas qto. mentais. Na 1ª destas etapas, se acham disciplinas relativas à autoeducação, ou auto-controle, tais como: não violência (ahimsa), veracidade (satyagraha), continência (brahmacharya), etc. Na etapa seguinte, dita das 'observâncias', estão a prática de pureza, contentamento, esforço sobre si mesmo, estudo e consagração ao Ideal.
O 3° passo, ou 3ª pétala da Flor de Yoga, trata das posturas ou âsanas, ou seja, os modelos gestuais recomendados aos que aspiram algum domínio sobre seu corpo. A quarta etapa é dos 'pranayamas', isto é, as disciplinas necessárias ao controle da energia através da respiração. Pratyahara é a etapa em que se aprende a controlar os sentidos. Dhârana, a 6ª etapa, se ensina a concentração da atenção. O sétimo passo, denominado Dhyâna, se refere às tecnicas de introspecção ou de meditação, e o último degráu chama-se Samadhi, ou completa absorção no Ideal Espiritual.
Este é o caminho de Yoga, relevante símbolo atual do encontro entre Ocidente e Oriente.
Para ler todo o texto, click acima das postagens em 'Meditação em Yoga'.
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