terça-feira, 19 de janeiro de 2016

"You are pure Being - Awareness - Bliss"

"That which makes you think that you are a human is not human.
It is but a dimensionless point of consciousness, a conscious nothing; all you can say about yourself is: 'I am.
' You are pure being -- awareness -- bliss.
To realise that is the end of all seeking.
You come to it when you see all you think yourself to be as mere imagination and stand aloof in pure awareness of the transient as transient, imaginary as imaginary, unreal as unreal.
It is not at all difficult, but detachment is needed.
It is the clinging to the false that makes the true so difficult to see.
Once you understand that the false needs time and what needs time is false, you are nearer the Reality, which is timeless, ever in the now.
Eternity in time is mere repetitiveness, like the movement of a clock.
It flows from the past into the future endlessly, an empty perpetuity.
Reality is what makes the present so vital, so different from the past and future, which are merely mental.
If you need time to achieve something, it must be false.
The real is always with you; you need not wait to be what you are.
Only you must not allow your mind to go out of yourself in search.
When you want something, ask yourself: do I really need it?
and if the answer is no, then just drop it."
Nisargadatta chapter 66 - I Am That

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OM Namah Shivaia - encontro Oriente e Ocidente



Meditação em Yoga: Em yoga Clássica, a yoga de Patanjali, ciência que demonstra a potencialidade possível ao homem, há oito passos a completar, envolvendo disciplinas tanto físicas qto. mentais. Na 1ª destas etapas, se acham disciplinas relativas à autoeducação, ou auto-controle, tais como: não violência (ahimsa), veracidade (satyagraha), continência (brahmacharya), etc. Na etapa seguinte, dita das 'observâncias', estão a prática de pureza, contentamento, esforço sobre si mesmo, estudo e consagração ao Ideal.

O 3° passo, ou 3ª pétala da Flor de Yoga, trata das posturas ou âsanas, ou seja, os modelos gestuais recomendados aos que aspiram algum domínio sobre seu corpo. A quarta etapa é dos 'pranayamas', isto é, as disciplinas necessárias ao controle da energia através da respiração. Pratyahara é a etapa em que se aprende a controlar os sentidos. Dhârana, a 6ª etapa, se ensina a concentração da atenção. O sétimo passo, denominado Dhyâna, se refere às tecnicas de introspecção ou de meditação, e o último degráu chama-se Samadhi, ou completa absorção no Ideal Espiritual.

Este é o caminho de Yoga, relevante símbolo atual do encontro entre Ocidente e Oriente.

Para ler todo o texto, click acima das postagens em 'Meditação em Yoga'.